The world’s best-selling book is still banned in Egypt

Egypt has suspended its ban on the best-seller of its weekly newspaper Al Masry Al Youm after the publication of a controversial report by a human rights group.

The move comes days after Al Masrry Al youm published an article about the case of a 14-year-old girl who died in custody after her detention by Egyptian authorities, accusing the authorities of using “a system that is not fit for purpose” and calling for an independent investigation into the incident.

According to the report by the Egyptian Centre for Human Rights and Constitutional Rights, which published the story on Tuesday, the girl’s death was a result of her prolonged detention without adequate medical treatment, forced sexual assault, physical and psychological abuse, sexual harassment and deprivation of food.

The investigation report said that the girl had been taken into custody by Egyptian police at the age of 13, in a case of “extrajudicial execution” by the authorities.

According, she was allegedly taken from her parents house to a police station for a police interrogation.

When she was taken to the station, she suffered “unconsciousness, hypothermia and other injuries.”

According to Al Masrah, the article published by the paper claimed that Egyptian police “had taken a 14 year old girl for interrogation without any reason and she had no medical treatment.”

The article said that a medical examination showed that she was suffering from “serious respiratory problems, dehydration, respiratory infection, cardiac arrest, and she is now in critical condition,” and that the medical examination found that she had been deprived of sleep, food, water and medical treatment.

In a statement on Wednesday, the Egyptian Ministry of Information and Communication Technology (MICT) said that it had banned the Al Masrafah newspaper after it published a controversial article by a legal and human rights NGO.

The ministry said that Al Masraya had violated the law in publishing the article, as the newspaper had “no legal right to do so,” and demanded that the article be immediately removed.

Al Masrash Al Youmat, the main paper of the Egyptian Muslim Brotherhood, said in a statement that it “takes responsibility” for publishing the report, but that the ban was imposed “to prevent the circulation of such a report which contradicts our political and ideological convictions.”

The ministry did not immediately respond to Al Jazeera’s request for comment on Wednesday.

Al Jazeera has contacted the Egyptian ministry for comment and will update this article with any response received.

Al Ahram Online has reported on the allegations in the Al Jazeera report, and will continue to do research on the issue.